Čo hýbe slovenskou a svetovou gastronómiou? Prečo je molekulárna kuchyňa v súčasnosti taký fenomén? A mali by sa novým nariadením o ochrane osobných údajov (GDPR) zaoberať aj hotely a reštaurácie? Aj o týchto témach sa hovorilo počas tohtoročných HORECA dní, ktoré zorganizoval generálny partner SZKC – METRO Cash &Carry Slovensko, v predajniach METRO v Bratislave, Nitre, Košiciach, Zvolene a Žiline. Na HOREKA DŇOCH vo všetkých predajniach sa samozrejme aktívne podieľali aj členovia SZKC Uskutočnili sa už tretíkrát počas apríla a mája, a opäť priniesli zaujímavé diskusie či množstvo ochutnávok.
Tisícky návštevníkov si popri nákupe mohli vypočuť, prečo je dôležité neplytvať potravinami a prečo znižovať množstvo odpadu. METRO im predstavilo svoje najnovšie produkty – otrubový riad, ktorý sa dá skompostovať alebo dokonca aj zjesť a je výbornou alternatívou k jednorazovým plastovým riadom.
„O zero waste chceme nielen hovoriť, ale podľa tejto filozofie aj sami konať. Zároveň chceme prezentovať našim partnerom, ako aj ich prevádzky nastaviť na čo najnižší odpad, aby boli ekologickí, ale aby to pre nich naďalej bolo ekonomické,“ vysvetlil zaradenie tejto témy hovorca METRO Martin Krajčovič.
Na pódiu sa však hovorilo aj o ďalších atraktívnych témach – napríklad, ako byť dobrým hotelierom a ako akceptovať aj tie najnáročnejšie požiadavky. Alebo, ako chrániť osobné údaje svojich zákazníkov a nedostať sa do sporu s GDPR, ktoré začalo platiť len pred niekoľkými dňami, 25. mája.
Návštevníkov čakalo aj množstvo ochutnávok. Vyskúšať mohli napríklad desiatky druhov exotického ovocia, veľký záujem bol napríklad o jackfruit. „METRO ponúka na dennej báze zhruba 40 základných typov exotického ovocia a zeleniny, na HORECA dňoch ich však máme omnoho viac. Naše zdroje siahajú prakticky na všetky kontinenty,“ prihováral sa návštevníkom Peter Müller, ktorý je vo veľkoobchode zodpovedný za ovocie a zeleninu.
Atrakciou bol aj obrovský tuniak a chobotnica, špeciálne odlovené na túto príležitosť. Návštevníci mohli zároveň ochutnať produkty vystavovateľov, napríklad grilovaný oštiepok, sumčeka s kuskusom či čerstvé pečivo. Vo všetkých predajniach sa konala aj barmanskášou a šéfkuchár METRO Vojto Artz prezentoval molekulárnu kuchyňu. Počas celých HORECA dní zjedli zákazníci v rámci ochutnávok spolu 36 kíl halušiek, 38 kíl kreviet či napríklad 1920 kusov tortíl.
„Veľký záujem ľudí aj nás presvedčil o tom, že akcie ako HORECA dni majú na Slovensku zmysel. METRO je druhá najväčšia veľkoobchodná spoločnosť na svete, preto vie poskytnúť know how slovenským podnikateľom a pomáhať im cez nové trendy rásť,“ uzavrel Krajčovič.
My za SZKC len dodávame, že sme k úspešnému priebehu akcií radi prispeli aj my.